Kedy prídu investori do hladovej doliny?

Autor: Martin Kvetko | 22.1.2016 o 14:14 | (upravené 23.1.2016 o 14:01) Karma článku: 4,25 | Prečítané:  969x

Okres Revúca už dlhé roky politické špičky obchádzajú akoby sa ich jeho problémy vôbec netýkali. Pritom je to okres s druhou najvyššou nezamestnanosťou či nedostatočnou infraštruktúrou. Dokedy sa tomu budeme len nečinne prizerať?

Keď som sa na začiatku decembra dozvedel, že budem kandidovať v marcových voľbách do NR SR, povedal som si, že túto príležitosť chcem využiť predovšetkým na zviditeľnenie a zatraktívnenie okresu, v ktorom žijem. Jednou z mojich priorít, ktoré sa pokúšam naplniť je stretnúť sa starostami a primátormi všetkých 42 obcí a miest nášho okresu.

Včerajšie poobedie som tak venoval veľmi podnetnému, takmer dvojhodinovému stretnutiu, s primátorom mesta Jelšava, pánom Milanom Kolesárom.

Diskutovali sme o mnohých problémoch a témach. Tou kľúčovou, ktorej sme sa venovali najdlhšie, je už niekoľko rokov nevyužitý areál bývalých kasární. Za niekoľko rokov sa nenaplnila myšlienka vybudovania väznice a nepomohol ani ruský investor, ktorý odkúpil časť kasární, aby vraj vytvoril 300 pracovných miest. Jediní ľudia, ktorým dal prácu sú pracovníci SBS, ktorí tento areál strážia.

Ja osobne areál bývalých kasární považujem za vhodný pre potencionálnych investorov. Jeho rozloha ako aj poloha spĺňajú kritériá, ktoré mnoho investorov žiada. A keďže našou kľúčovou súčasťou programu v strane #Sieť je aj praktická pomoc regiónom s najvyššou nezamestnanosťou, snažili sme sa nájsť spôsob ako motivovať investorov, aby k nám prišli a vytvorili nové pracovné miesta. Riešenie vidíme v regionálnych ekonomických zónach a konkrétny spôsob nazývame tzv. turbo-odpis. V skratke to znamená, že investor si bude môcť okamžite môcť odpísať až 200 percent svojej investície, ak sem príde a vytvorí pracovné miesta. Tento spôsob preukázal svoj efekt v Poľsku, Lotyšsku či Slovinsku, tak prečo by nemohol aj u nás, na Slovensku? (http://siet.sk/regionalne-ekonomicke-zony-hospodarska-dialnica-z-bratislavy-do-kosic/)

 

Regionálne ekonomické zóny na Slovensku. Špeciálne pravidlá by umožnili zaviesť možnosť rýchleho odpisovania investícii či odpisovania nákladov spojených s vytvorením nových pracovných miest. V Regionálne ekonomické zóny na Slovensku. Špeciálne pravidlá by umožnili zaviesť možnosť rýchleho odpisovania investícii či odpisovania nákladov spojených s vytvorením nových pracovných miest. V "žltých" regiónoch 150 a v "červených" až 200 percent svojej investície. (#Sieť )

Dlhodobým problémom nášho okresu je aj nedostatok kvalitnej infraštruktúry, ktorá tu citeľne chýba. A či sa to niekomu páči alebo nie, bez dostatočnej infraštruktúry k nám investori jednoducho neprídu. Vedeli ste napríklad, že v našom okrese sa nachádza len necelých 12 kilometrov ciest prvej triedy? Áno, aj ja som tomu najprv nechcel veriť, ale bohužiaľ, je to pravda priatelia. (http://www.cdb.sk/files/documents/cestna-databanka/infolisty-k_mapam/ra.pdf)

Mnohým sa to zdá ako maličkosť, ale rozdiel medzi cestou I. a II. triedy je skutočne badateľný. Napríklad cesta I. triedy má iného správcu či podlieha oveľa dôkladnejšej údržbe. A keďže investori si práve na takýchto podmienkach potrpia, je potrebné začať práve tu. Preto vidím v tomto smere pomerne jasné  riešenie.

Tým je preklasifikovanie cesty II. triedy medzi mestami Tornaľa a Jelšava na cestu I. triedy a postupné preklasifikovanie cesty až po Muráň či Tisovec. Mnohí si poviete, že je to práca na dlhé trate. Keď sa však pozrieme do neďalekého Tisovca, zistíme, že stačilo pár stretnutí s kompetentnými a z cesty medzi Tisovcom a Breznom bola rázom cesta I. triedy.

 

Cestná sieť Slovenskej republiky. Ako môžete vidieť, cesty I. triedy nás skutočne obchádzajú.Cestná sieť Slovenskej republiky. Ako môžete vidieť, cesty I. triedy nás skutočne obchádzajú. (Cestná databanka)

Ak by sa to podarilo aj u nás, okres by sa stal atraktívnejším aj pre samotných investorov, ktorí by mali oveľa vhodnejšie podmienky na to, aby k nám prišli a dali ľuďom prácu, napríklad vytvorením priemyselného parku v Jelšave, v areáli bývalých kasární.

Myslím si, že politické špičky náš krásny okres obchádzali už dosť dlho na to, aby sme sa tomu ďalej len prizerali. My v strane #Sieť vám ponúkame konkrétny spôsob a riešenie ako sa pohnúť vpred, zatraktívniť naše okolie pre investorov, dať ľuďom prácu a spraviť z revúckeho okresu lepšie miesto pre život.

Neviem ako vy, ale ja sa už nechcem ďalej pozerať na to ako naši otcovia či mamy odchádzajú za prácou do zahraničia len preto, aby dokázali uživiť svoje rodiny. Rovnako nechcem vidieť odchádzať mladých inteligentných ľudí, ktorí sú prísľubom pre svetlejšiu budúcnosť nielen v našom okrese, ale aj v celej našej krajine. Ako odhodlaný mladý človek plný energie vám viem sľúbiť, že v tomto úsilí budem pokračovať až dovtedy, kým neuvidím reálnu zmenu a výsledky. 

 

Martin Kvetko, kandidát na poslanca NR SR za #Sieť s číslom 106
https://www.facebook.com/Martin-Kvetko-190178944658467

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

KOMENTÁRE

Zničia raz naše deti svet?

Do 20 rokov má zmiznúť takmer polovica pracovných miest.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?